۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول
سرخط خبرها

بررسی عملکرد بازارهای مالی در هفته سوم شهریور| پیشتازی سکه و عقب نشینی بورس

  • کد خبر: ۱۲۵۸۹۵
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
بررسی عملکرد بازارهای مالی در هفته سوم شهریور| پیشتازی سکه و عقب نشینی بورس
بازدهی بازار‌ها در هفته سوم شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که همچون هفته گذشته، سکه، طلا و دلار صعودی بودند و بورس روند نزولی طی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بازدهی بازار‌ها در هفته سوم شهریور ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که یک بازار افت و سه بازار نیز رشد را تجربه کردند.

بررسی عملکرد دلار

قیمت دلار در هفته سوم شهریور، ۰،۶ درصد رشد داشت. این بازار هفته گذشته نیز، ۰،۱۴ درصد رشد کرده بود. صرافی ملی، روز پنجشنبه ۲۴ شهریور، نرخ فروش دلار را ۲۸۷۵۳ تومان اعلام کرد. این در حالی است که روز پنجشنبه ۱۷ شهریور، تابلو صرافی‌ها رقم ۲۸۵۸۲ تومان را نشان می‌داد.

دلار در بازار آزاد، در هفته جاری روند افزایشی داشت و از کانال ۳۰ هزار تومان به سطح ۳۱ هزار تومان رسید. در ادامه از نیمه این کانال هم گذشت. اخبار مذاکرات وین و شورای حکام سازمان انرژی اتمی تاثیر زیادی روی بازار داشتند.

دلار، هفته را افزایشی به پایان رساند. روز پنچشنبه ۲۴ شهریور، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۱،۵۷۰ و ۳۱،۷۵۰ تومان رسید.

بررسی نوسانات طلا در هفته سوم شهریور

بازدهی بازار طلا نیز در هفته سوم شهریور، با ۴،۱۴ درصد رشد همراه بود. طلا هفته گذشته ۰،۶۹ درصد رشد را تجربه کرده بود.

قیمت طلا بر اساس آخرین گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، به یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۱۶ تومان رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز ۱۷ شهریور، یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۹۸۳ تومان معامله می‌شد.

بررسی عملکرد قیمت سکه

خریداران بازار سکه نیز هفته گذشته سود کردند. این بازار در هفته سوم شهریور، با ۵،۰۷ رشد همراه بود. این رقم، بیشترین بازدهی مثبت در میان بازار‌های مالی است. بازار سکه هفته گذشته را با ۱،۴۷ رشد به پایان رسانده بود که باز هم بیشترین بازدهی مثبت، در میان بازار‌های مالی محسوب می‌شد.

قیمت سکه طرح جدید روز پنجشنبه ۲۴ شهریور، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و روز ۱۷ شهریور، ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد.

بر اساس داده‌های منابع مختلف، بازار طلا و سکه در هفته گذشته، نوسانات زیادی را تجربه کردند. سکه طرح جدید، در روز‌های ابتدایی هفته در کانال ۱۳ میلیونی نوسان داشت، اما در نهایت وارد کانال بالاتر شد. طلا نیز بعد از چند روز نوسان در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رسید. قیمت سکه بهار آزادی نیز بار دیگر وارد کانال ۱۳ میلیون تومانی شده است.

طلا و سکه امامی هفته را افزایشی به پایان رساندند. این در حالی است که در روز‌های اخیر و پس از اعلام نرخ تورم آمریکا، اونس جهانی به کانال ۱۶۰۰ دلاری سقوط کرده. البته بازار جهانی طلا در لحظه تنظیم این خبر روند صعودی دارد و قیمت‌ها به حدود ۱،۶۶۵٫۵۲ رسیده است.

عملکرد بورس در هفته سوم شهریور ۱۴۰۱

اما در وجه دیگری از بازدهی بازار‌ها در هفته سوم شهریور ۱۴۰۱، شاخص کل بورس مانند هفته‌های گذشته، افت کرد. شاخص کل بازار سرمایه، چهارشنبه ۲۳ شهریور را در سطح یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۹ واحد به پایان رساند.

این در حالی است که شاخص کل بورس، در آخرین روز کاری هفته گذشته، چهارشنبه ۱۶ شهریور، یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۸۵۷ واحد رسیده بود. این ارقام به معنای افت ۱،۶۸ درصدی شاخص کل است. بازار سرمایه در هفته گذشته نیز با افت ۱،۸۴ درصدی شاخص کل همراه شد.

پیش بینی بورس در هفته آخر شهریور

سارا فلاح، تحلیلگر بازار سرمایه در پیش‌بینی هفتگی بورس گفت: هفته سوم شهریور ماه بورس به پایان رسید. هفته‌ای که با منفی‌ها شدید آغاز شد و نهایتا شاخص کل با بیش از ۲۵ هزار واحد ریزش هفته را به پایان رساند. یکی از دلایل منفی بودن بازار این هفته ناامیدی از برجام است.

وی ادامه داد: بورس حداقل برای بازه دو سه ماهه بازار انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات را ندارد. اثر این ناامیدی در قیمت دلار آزاد کاملا مشهود بود. دلار غیر رسمی به سمت ۳۱ هزار تومان پیش رفت و انتظار شکست سقف قبلی دور از ذهن نیست. در دلار نیمایی هم شاهد افزایش قیمت بودیم. ارز نیمایی رسما به بالای ۲۷ هزار تومان رسید، رقمی که از آبان ۹۹ بی سابقه بوده است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->